moduł fakultatywny nieprzypisany do planu studiów
STRATEGIE ROZWOJU LOKALNEGO (FAKULTET)
STRATEGIE ROZWOJU LOKALNEGO (FAKULTET)

Typ zajęć: Wykład
Osoby prowadzące: dr Jacek Warda
Liczba godzin: 15
Poziom studiów: magisterskie
Semestr: 4
ECTS: 2
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)
Wykład 15
Konsultacje 15
Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30
Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)
Studiowanie literatury 10
Przygotowanie się do zaliczenia 20
Łączna liczba godzin niekontaktowych 30
Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2
Strona WWW:
Język wykładowy: polski
Skrócony opis: Moduł obejmuje wiedzę z zakresu zarządzania publicznego. Na podstawie doświadczenia zawodowego wykładowcy wyjaśniane są różnice między zarządzaniem w gminie wiejskiej a w mieście. Przedstawiane są cykle zarządzania strategicznego w gminach wiejskich i miejskich (model cykliczny klasyczny i model liniowy). Prezentowany jest przygotowywany do wdrożenia Plan Rozwoju Miasta będący zastosowaniem modelu liniowego.
Pełny opis: Wykład obejmuje następujące zagadnienia:
  1. 1 Klasyczny cykl zarządzania strategicznego
  2. Model ciągły (liniowy) zarządzania strategicznego na przykładzie strategii Lublina 2020 – koncepcja Planu Rozwoju Miasta.
  3. Przegląd sektorowych strategii sektorowych oraz innych sektorowych dokumentów zarządczych.
  4. Przykłady procesów opracowywania strategii, wniosków, kompozycji zadań realizacyjnych – z opracowanych strategii oraz ich wdrażania
  5. Programy rewitalizacji – w aspektach inwestycyjnym oraz społecznym. Ciągłość i ostatecznie oczekiwane efekty programów rewitalizacji.
Literatura:
  1. Warda Jacek, Kłosowski Wojciech. „Wyspy szans - jak budować strategie rozwoju lokalnego” – Bielsko Biała 2001
  2. Szewczuk Adam. Kogut-Jaworska Magdalena , Zioło Mafdalena. :”Rozwój lokalny i regionalny. Teoria i praktyka” Wydawnictwo Beck, 2011,
  3. Kościelski Paweł, Bloch Ewa. Śpiewak Ruta, Zalewska Katarzyna „Podręcznik tworzenia i ewaluacji wskaźników w lokalnych strategiach rozwoju” publikacja Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. 2011
Efekty kształcenia:
WIEDZA
W1. Ma wiedzę na temat globalnych problemów środowiskowych i ich wpływu na środowisko lokalne profil ogólnoakademicki K_W06; P2A_W05, profil praktyczny K_W06; P2P_W05
W2. Zna praktyczne zastosowanie badań geograficznych w społeczno-gospodarczej działalności człowieka profil ogólnoakademicki (bez odniesienia), profil praktyczny K_W12; P2P_W04
W3. Opisuje dwukierunkowe zależności pomiędzy działalnością człowieka a środowiskiem w aspekcie praktycznym profil ogólnoakademicki K_W04; P2A_W01, profil praktyczny K_W09; P2P_W01, S2P_W05
UMIEJĘTNOŚCI
U1. Analizuje i samodzielnie ocenia różne efekty działalności człowieka z zastosowaniem kryteriów ekologicznych oraz społeczno-ekonomicznych profil ogólnoakademicki, K_U02, S2A_U03, profil praktyczny K_U02, S2P_U03
U2. Projektuje rozwiązania konkretnych problemów praktycznych w oparciu o wyniki przeprowadzonych analiz teoretycznych i badań empirycznych profil ogólnoakademicki, (bez odniesienia), profil praktyczny K_U13, P2P_U04
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K1. Potrafi planować własna pracę, ustala hierarchię wartości i działań w realizacji podejmowanych zadań profil ogólnoakademicki K_K05 P2A_K03, profil praktyczny K_K05 P2P_K03
Metody i kryteria oceniania: Ustne zaliczenie na ocenę lub eseje pisemne
Metody dydaktyczne: Wykład informacyjny;
Prezentacja multimedialna;
Studium przypadku (studium przykładowe);
Praca na materiałach źródłowych;
Sposoby sprawdzania efektów kształcenia:
W1-W3, U1-U2, K1 - ustne zaliczenie na ocenę lub eseje pisemne
Wymagania wstępne: brak
Uwagi: